GDPR – a legnagyobbal

Azért még mindig mi csináljuk a legnagyobbakat…

Néhány héttel ezelőtt…

Néhány héttel ezelőtt írtuk meg pont a GDPR-ral kapcsolatos személyes, cégünkre jellemző álláspontunkat, amelyben kifejtettük, hogy a hülyeségnek is van határa, főleg akkor, ha hozzá nem értők nyúlnak olyan szabályozási témakörökhöz, amelyekhez sem múltbéli felkészültségük, sem jelenbeli kompetenciájuk nincs.

Döntsük le a tabukat!

Fortyogásunk mellett természetesen tovább folytatódik szakmai fejlesztői munkánk, hiszen a Controll Zrt. referenciakörében található meg a magyarországi 500 legnagyobb vállalat jelentősebb többsége, a közigazgatás szereplői közül több mint 950, tehát van miért odafigyelnünk arra, hogy a hozzánk befutó konkrét vagy néha bátortalan kérdésekre milyen szakmai választ adunk.

A nyár érlelő hatása

Volt idő arra, hogy jogászaink, szakjogászaink, együttműködő partnereink közös gondolkodásának meg legyen az a gyümölcse, ami az őszi ülésszak alatt megtárgyalandó informatikai törvény lehetséges irányvonalát is figyelembe véve megalkossa a meglévő folyamatszabályozásokhoz és szabályzatokhoz illeszkedő helyes és követendő GDPR gondolatokat.

Debrecen – a főváros után a legnagyobb közigazgatási egység

Debrecen MJV Önkormányzata a Controll Zrt-t bízta meg a meglévő ismeretanyagunkat és fejlesztési eredményeinket figyelembe véve a város GDPR válaszainak megfogalmazásával, szabályzatban történő összefoglalásával. Az előzetes információbekérési folyamatot elindítva szakjogászaink megkezdték a helyszíni konzultációt. Az ügycsoportokat figyelembe véve az Európai uniós szabályokhoz illeszkedően összegyűjtjük azokat az alapadatokat, amelyekből építkezhet szabályzatalkotó tevékenységünk. Fontos kiemelnünk a személyes jelenlétet, mert sajnos, mint néhány évtizeddel ezelőtt a HACCP dokumentumokkal, ebben a témában is elkezdett terjedni az interneten való kommunikáció, a helyszíni bejárás nélkülözése, a személyes kapcsolattartás elodázása. De hogyan lehet személyes adatvédelemmel, adatbázis-kezeléssel, informatikai rendszerműködéssel kapcsolatban jövőbe mutató gondolatokat megalkotni, ha nem személyes látogatással, helyszíni felméréssel és adatgyűjtéssel alapozza meg gondolatait a tanácsadó? Persze tisztában vagyunk azzal, rengeteg „one-man show” tanácsadó próbálja megélhetését biztosítani, de hát ez a témakör be kell, hogy lássák, nem nekik van kitalálva! Ehhez sokkal alaposabb, team munkára szerveződő hármas egységet kell összefogni. Ebben részt kell, hogy vegyen egy szakjogász, aki a jogszabályi hátteret ismeri az Európai Unió és hazai vonatkozásban is, be kell vonni egy államigazgatási egyetemet végzett, közigazgatási folyamatokhoz értő és az ISO 9001 minőségirányítási szabványt ismerő tanácsadót és ugyanígy nélkülözhetetlen a harmadik személy, aki képes vezetői szinten interjúk segítségével összegyűjteni azokat az információkat, amelyek a kamerás beléptetéstől a személyes azonosítási rendszeren át a hatósági eljárásokban azonosított folyamatokban betöltött állampolgári szerepeket végigtárgyalja a jegyzővel, aljegyzővel.

Hát ez az, amiben a CONTROLL Zrt. verhetetlen ma már, hiszen ilyen komplex szakember gárdával már csak mi rendelkezünk!

Bonyolult ez? Nem, hiszen segítünk Nektek!

Várjuk jelentkezéseteket!