Használd ésszel az ISO 9001:2015 szabványt! 6. rész

Minőségről komolyan, hitelesen és számonkérhetően beszéljünk!

Kedvenc példánk, hogy ha a felső árfekvésbe eső, leginkább svájci gyártású csokoládék dobozát kinyitjuk, láthatjuk, hogy a borítólapon mosolyog ránk a cég tulajdonosa vagy családja, vagy mindannyian együtt és leírják, hogy a világ legjobb kakaójából, a legszuperebb tehenek tejéből, a leggondosabb technológiával állítják elő azt a terméket, amit éppen majszolunk és élvezünk. Majd folytatják, hogy személyesen vállalnak felelősséget minden egyes bonbon darabért és ha úgy érezzük, hogy gond van bármelyikkel, jelezzük feléjük a megadott elérési csatornák bármelyikén.
Amikor egy ilyen terméket kezébe vesz egy rutinos ISO 9001 szabvány tanácsadói tevékenységgel foglalkozó apuka vagy anyuka gyereke, akkor kapásból célszerű írni egy reklamáló levelet, hogy mégsem biztos, hogy annyira ízlett ez a termék, mert egy kicsit „falomb” íze volt. 
Mit tesz ilyenkor ez a kiváló svájci gyártó a Magyarországról érkező reklamáló levéllel? 
Az esetek döntő többségében DHL-lel küld engesztelésként 1-2 dobozzal a termékskálájából, hiszen mégis fenn kell tartania azt, amit magáról évtizedeken keresztül tudatosan épített. 
Tehát igen fontos a minőségpolitika, azaz annak személyes deklarálása, hogy a cégvezető, a tulajdonos mit üzen nekem, partnerének, fogyasztójának, felhasználójának. Mennyire vehetem komolyan az ő elkötelezettségét, hogy az a ceruza nemcsak hegyezhető, hanem még írni is lehet vele… 
Természetesen felbosszant minket is, akik ennek a szakmának a jeles képviselőjeként régóta foglalkozunk irányítási rendszerek kiépítésével, ha bármelyik ISO 9001 tanúsítással rendelkező kórház vagy rendelőintézet várójában vizeletszagot, székhiányt tapasztalunk és a vállunkon síró saját gyerekünkkel sem tudjuk eldönteni, hogy Afrikában vagyunk vagy épp Magyarország egyik egészségügyi intézményében. Az pedig biztos, hogy megüt a guta minket, ha velünk szemben a falon virít bármelyik tanúsító által kiállított ISO 9001-es tanúsítvány, ami még ezt a csúfos szereplést és felkészültséget igazolja is. 
Ezek azok a történetek, amelyek rémálmomban se jöjjenek elő, ha minőségről, minőségpolitikáról, a minőség deklarálásáról beszélünk, mert csak azt szabad üzennünk a minket körülvevő világnak, amiben hiszünk, amit rajtunk számon lehet kérni! Tehát a legfontosabb: sose hazudj akkor, ha minőségpolitikát akarsz megfogalmazni és közhírré tenni!
 
Bonyolult ez? Nem, hiszen segítünk Nektek!
Várjuk jelentkezésedet!