Használd ésszel az ISO 9001:2015 szabványt! 8. rész

A tervezésnél, stratégia-alkotásnál, vízió-megfogalmazásnál elengedhetetlen, hogy gondolkodj!

Az ISO 9001:2015 szabvány fejlődéstörténete jól leírja Magyarországon is azt a vezetői szemlélet-átalakulási folyamatot, amely „Az egyszerű és olcsó termékből gyárts sokat!” megközelítésből ma már a komplex rendszerek gyártása és szolgáltatási folyamata irányába tolta el azokat a cégeket, akik elhatározták, hogy életben kívánnak maradni.

Cégünk életének 28 éve alatt számos esetben kellett az asztalt szorítani kínunkban, amikor azt láttuk, hogy az amúgy is közepes minőségű termékből miként lehet még – vagy szerettek volna még – további 4-5 évig eladható terméket kreálni. Ezekben az esetekben nem segít a minőségirányítási rendszerek vezetői szintű kiépítése, bevezetése és a rendszer auditálása, hiszen sem mi, tanácsadók, sem a független auditálók nem tudnak középszerűségre piacot és igényt generálni. Tehát elengedhetetlen most az új ISO 9001:2015 szabvány esetében, hogy azt a támogató, vezetői tevékenységet kötelező körbejárni, melynek eredménye kell, hogy legyen a jelenlegi ismeretek számbavétele, a hiányzó ismeretek megszerzése, a hiányzó technológiák beszerzése, a hiányzó szakmai kapcsolatok kiépítése és a sok-sok hiányzó… hiányzó… hiányzó… tényező kötelező megválaszolása.

Nem engedhető meg az a ’mismásolás’, ami miatt számtalanszor éri támadás szakmánkat: mi szerint mindenféle nemzetközi és / vagy hazai tanúsító hanyag auditálási munkáját hozzánk vágják. „Miért legyek én jobb? Hiszen ő sem jobb, de van tanúsítása XY cégtől.”

Ez önmagában egy fegyvertelen harc, hiszen cégek egymással kapcsolatos szakmai együttműködéséről van szó, tehát nem minősíthetjük az auditálás színvonalát, ha önmagában a tanácsadó cég lezárt projektként átad önmagában értéket nem képviselő anyagokat. Bár ez esetben is meghúzhatnánk egy minimum szintet (az ISO 9001:2015 szabvány ’Támogatás’ szabványpontjában foglaltak szerint) és azt mondhatnánk: nem és nem! Tehát nem engedem be abba az erős mezőnybe ezt a céget, mert sem gondolati, sem gyakorlati szinten nem áll ott, hogy ő ezt megérdemelje! Ne feledkezzünk meg róla, hogy ugyanebben a szabványpontban fontos elemként jelenik meg mindezen tevékenységekkel kapcsolatos kommunikáció. Erre is találunk sok jó, hazai példát, hiszen egyre bővül azoknak a cégeknek a köre, akik a napi gyakorlat szintjén felelnek meg az egyre szigorodó beszállítói követelményrendszereknek, képesek folyamatosan növelni azt a minőségi színvonalat, amely áll az emberből, a technológiából, az ezeket mozgató folyamatokból, az ellenőrző mérési rendszerekből, vagy éppen a kutatásból, mely vizsgálja és elemzi a partneri elégedettséget.

Térjünk vissza azonban az alapproblémára!

Csak jót, csak kiválót lehet a piacon hosszú ideig megtartani, de azt is csak akkor, ha rendszeresen felülvizsgáljuk, jó úton járunk-e, jó irányba fordultunk-e és megvan-e az új út járásához minden eszközünk és feltételünk, mert csak így lehetünk sikeresek!

Bonyolult ez? Nem, hiszen segítünk Nektek!

Várjuk jelentkezésedet!